800x600

تکنیک های حل مسئله  -  طوفان فکری Brain Storming

این روش که توسط آلکس ازبرن برای استفاده در کارهای تبلیغاتی ابداع شد مبتنی بر معاشرت آزاد و مراوده با دیگران و خودداری کامل از انتقاد است.

تاکید این روش بر این است که اندیشه ها به صورت کنترل نشده و سازمان نیافته و به صورت تخیلی مطرح شوند.

قواعد جلسه در این روش عبارتست از:

 

·         هیچ فکری مورد انتقاد قرار نمی گیرد.

·         هرچه فکرها بکرتر و بدیع تر باشد بهتر است.

·         هر چه تعداد ایده ها بیشتر باشد بهتر است.

·         افراد برای بهبود و توسعه ابعاد فکرهایی که ارائه می دهند تشویق میشوند.

·         همه ایده ها یادداشت می شوند.

·         هیچ ایده ای رد نمی شود بلکه تکوین می یابد.