چگونه رقبای تان را زیر نظر بگیرید؟

رقابت در کسب وکار تا حدی که می‌شنوید یکی از مشتریان شما تصمیم گرفته با کس دیگری وارد معامله شود، موضوعی مثبت است. چون باعث می‌شود به خودتان بیایید و برای ایجاد نوآوری و خلاقیت در کار و استفاده از ایده‌های جدید انگیزه داشته باشید.

دانستن اینکه رقیبان شما در حال حاضر چه کاری می‌کنند روش بسیار خوبی است که نه تنها به شما توانایی می‌دهد که نقاط قوت و ضعف رقیبانتان را بشناسید و بدانید تهدیدات احتمالی که برای کسب وکار شما ایجاد می‌کنند چه هستند، بلکه در شناخت فرصت‌های جدید نیز به شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر دریابید که رقیب شما بازاری را که فکر می‌کنید پتانسیل‌های زیادی دارد، هدف خود قرار نداده و به آن توجه نمی‌کند، زمان مناسبی است که مشتری را در آن زمینه به سوی خود جذب کنید.

ادامه نوشته

سه وجه تمایز بین رهبران و مدیران

مقدمه

برای ساختن یك سازمان موفق، به افراد مختلف با موقعیت‌های سازمانی مختلفی احتیاج است تا سازمان بتواند كاركرد روان و درستی داشته باشد.

برخی از نقش‌های سازمانی به راحتی قابل تعریف هستند در حالی كه برای برخی دیگر مشخص كردن حدود آنها پیچیده‌تر است. مثلا می‌توان تفاوت یك مدیر و یك رهبر را در یك سازمان مثال زد. ممكن است در آن واحد شما هم رهبر و هم مدیر مجموعه خود باشید،‌ولی اینكه شما یك رهبر فوق‌العاده باشید، لزوما به این معنی نیست كه شما یك مدیرعالی هم هستید و همینطوربالعكس. اما، تفاوت واقعی این دو جایگاه سازمانی چیست؟

ادامه نوشته

چهار اشتباه رایج در استخدام کارمندان جدید

مقدمه

معمولا دو کارمند از هر سه کارمندی که استخدام می‌شوند، رضایت مدیران را بر آورده نمی‌کنند؛ تا اندازه‌ای به این خاطر که 95 درصد از 100 درصد جویندگان کار در مورد توانایی‌ها و مهارت‌هایشان بیش از حد اغراق می‌کنند تا کار مورد نظر را به دست آورند.

گرچه این آمار مایوس‌کننده است اما آنها به خوبی به مدیران نشان می‌دهند که چه اشتباهاتی را حین استخدام نیروهای جدید مرتکب می‌شوند و در نتیجه از چه اشتباهاتی باید خودداری کنند. اینجا قصد دارم تا به چهار اشتباه اصلی مد نظرم اشاره کنم و سپس توصیه‌هایی را در راستای اجتناب از این اشتباهات ارائه دهم.
ادامه نوشته

احتمال بازگشت پژو به ایران

ایسنا - پایگاه خبری Inautonews گزارش داد که بزرگ‌ترین خودروساز فرانسه به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده برایش ممکن است دوباره فعالیت‌هایش را در ایران به حالت طبیعی بازگرداند.
این پایگاه خبری نوشته است: در تاریخ هجدهم نوامبر سال‌جاری میلادی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران اعلام کرد که پژو ممکن است به بازار ایران بازگردد که در صورت تحقق آن، تولید خودرو در ایران بار دیگر شاهد رشد خواهد بود.

ادامه نوشته

گفت و گو با مالک پدیده شاندیز درباره رازهای موفقیتش

شاید تا الان نام «محسن پهلوان» را نشنیده باشید؛ اما قطعا کارهایی که او کرده، شما را به تحسین واداشته است! او که پیش از این درکار ساخت و ساز بوده، درسال‌های گذشته با راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای «شاندیز» درایران، امارات و افغانستان سروصدای زیادی راه انداخته. آخرین رستوران او «پدیده شاندیز» نام دارد که در 6 ماه ابتدایی سال 88 با مانور تبلیغاتی روی همزمانی تولد امام رضا(ع) با روز 8/8/88، تیزرهای تلویزیونی گوناگونی را در صداوسیما روی آنتن فرستاد. 

ادامه نوشته