دستورالعمل حفظ تمرکز و خونسردی برای مدیران

جان مک کفری* از مدیران ارشد یک بنگاه ارائه خدمات حرفه‌ای است که با هر معیاری، مدیر بسیار موفقی است. از نظر مالی در وضعیت بسیار خوبی است، در زندگی خانوادگی‌اش بسیار خوشبخت بوده و دارای چندین فرزند است، در انجمن‌های مذهبی بسیار فعال است و بسیار باهوش، اهل مطالعه، معقول و دوست داشتنی است. او از آن نوع افرادی است که هر کسی از مصاحبت با او در یک ميهمانی شام لذت خواهد برد.

ادامه نوشته

اقناع بدون لفاظی

اگر زمانی خواستید در مورد موضوعی که خیلی به آن اعتقاد دارید استدلال بیاورید، لفاظی نکنید بلکه سعی کنید یک داستان مربوط به موضوعتان پیدا کرده و به وسیله آن مخاطبانتان را متقاعد نمايید . داستان گويی اثربخش می‌تواند به هر مدیری که دنبال متقاعد کردن دیگران با نظرات خود است، کمک کند.

ادامه نوشته

ده راه برای اینکه از شغل مان لذت ببریم

در حدود 50درصد آمریکائی‌ها از شغلشان راضی نیستند. براساس تحقیقی که در سال 2007انجام شده حدود یک چهارم نیروی کار آمریکا از شغلشان بسیار ناراضی‌اند و فقط به خاطر دریافت حقوق کار می‌کنند. دکتر نیل استاد مدیریت می‌گوید : برای سلامت روح انسان و سلامتی کلی و خیر و رفاه مهم است که شغلمان را دوست داشته باشیم و در هر آن‌چه برای زندگی انجام می‌دهیم، احساس تازگی و رشد کنیم .

ادامه نوشته

حفظ كارمندان كليدی در زمان تغييرات

مقدمه

بسياری از شركت‌ها در زمان تغييرات به مديران ارشد و كاركنان درجه يك خود تشويق‌های مالی ارائه مي‌دهند، در حالی كه راه كم هزينه‌تر و بهتری وجود دارد.


طی دوره آشفته تغییرات سازمانی بسیاری از شرکت‌ها به ارائه تشویق‌های مالی به مديران ارشد ، کارکنان درجه یک یا سایر مدیران موفق روی مي‌آورند. این پول به ندرت به خوبی مصرف مي‌شود. به تجربه ما، برای بسیاری از دریافت‌کنندگان، این تشویقی‌ها تاثيری ندارد و مابقی اظهار مي‌دارند که پول به تنهایی کافی نیست.

ادامه نوشته

چگونه کارمند خود را اخراج کنیم؟

راهکارهایی برای انجام سخت ترین کار دنیا

اکثر مدیران به جز دونالد ترامپ (یکی از موفق ترین مدیران آمریکایی) معتقدند اخراج کارمندان یکی از دشوارترین کارهایی است که همواره با آن درگیر هستند. برای اینکه بتوانیم راهکارهایی هم به مدیران و هم به کارمندان از کار بر کنار شده ارائه دهیم، با متخصصان حوزه های استخدامی و درمانی صحبت کردیم.

اولین دستور:

ادامه نوشته

چرا در استاندارد مدیریت کیفیت ، تدوین شش روش اجرایی اجبار شده است ؟

همانطور که می دانید ، سیستم مدیریتی که توسط سازمان ایزو تدوین و منتشر شده ، روش ها و مکانیزم هایی را برای مدیریت واداره یک کسب و کار تعیین کرده تا سازمان ها با اجرای آن ها بتوانند فعالیت های تولیدی و خدماتی خود را سازماندهی کرده ،به صورتی که بتوانند شرایط تجاری مناسبی را با در نظر گرفتن رضایت مشتری به عنوان اصلی اساسی برای خود به وجود بیاورند

ادامه نوشته

روند ایجاد ، شکل گیری و توسعه سیستم های کنترل ، تضمین و مدیریت کیفیت

مراحل رشد مفاهيم کيفيت

انقلاب صنعتي اروپا باعث گرديد توليد از حالت دستي با مقادير کم به توليد انبوه در مقادير بالا تغيير کند .پس از اين تحول به دليل اينکه عرضه محصولات از تقاضا فزوني گرفت رقابت بين توليد کنندگان بوجود آمد که باعث گرديد کيفيت محصولات تبديل به يک عامل موفقيت در رقابت گردد.
با روي آوردن صنايع توليدي به کيفيت مفاهيم کيفيتي شروع به رشد و تحول نمودند که در اين رابطه دوره هاي زير يکي پس از ديگري طي شد .

1- دوره بازرسي

ادامه نوشته

اهداف نظام پيشنهادها

1.     استقرار و توسعه محيط خلاق در تمام سطوح سازمان

2.     تقويت فرهنگ و حس تعلق سازماني

3.     گسترش حوزه تفكر،تعميق ونهادينه نمودن بهبود مبتني برتغيير

4.     گسترش سطوح يادگيري سازماني

ادامه نوشته

ارزیابی عملکرد : پنج اشتباه متداول در ارزیابی عملکرد

Performance Appraisal: Five Common Mistakes in Performance Appraisal

Some common mistakes when appraising job!

Although there are many requirements was made, the relationships between who were appraised and assessors never have neutrality. The objective is not obvious; therefore, the risk of deviation is high. There are some common pitfalls need to avoid when we assess:

1. Standards are not clearly

عدم شفافیت در استانداردها و معیارهای ارزیابی

ادامه نوشته

آزمایشگاه های کالیبراسیون تایید صلاحیت شده بر اساس استاندارد 17025

آزمایشگاه های کالیبراسیون تایید صلاحیت شده بر اساس استاندارد 17025

تاریخ به روز رسانی 1389

            

نام آزمایشگاه

کمیت

تلفن و نمابر

لكسر

ابعاد، جرم، فشار، دما، گشتاور، حجم، الكتريكي

88906038-021

88903619-021

ادامه نوشته

مشاوره و مديريت

چكيده

مؤسسه اي كه علاقه مند به دگرگوني است، لاجرم دست نياز به سوي مراكزي دراز خواهدكردكه او را دراين راه ياري دهند و به اين ترتيب مشاوره مديريت ضرورت وحقانيت مي يابد. همچنين مديران ارشدبراي حفظ بالندگي سازمان ضروري است كه جلساتي رابراي دادن مشاوره به مديران جزء برنامه ريزي كنند. اجراي مشاوره ها به منظور آگاه كردن مديران از وظايف خويش،بيان روشهاي برخورد با استانداردهاي مورد نياز وبيان عملكردهاي واقعي است.
داشتن دانش ومعلومات درموردفنون و مهارتها وتكنيك هاي مشاوره اي،همچنين قابليتها وتوانائي به كارگيري آنهابراي مديران، به منظورانجام دادن وظايفشان ضرورت دارد.
روشهاي استفاده شده در مشاوره شامل روشهاي دستوري ، روش غير دستوري و درحد وسط روش تركيبي هستند.

ادامه نوشته

چگونه در انتخاب مشاور درست عمل کنیم ؟

وقتی پسرم یک سال بیشتر نداشت، یک اسباب بازی داشت که از تعدادی تکه‌های متفاوت تشکیل شده بود و باید آنها را مرتب می‌کرد. من با دقت زیاد شروع کردم تا به اوچگونگی تشخیص هریک از شکل‌ها را یاد دهم. بعد از‌اینکه چند باراین کار را تکرار کردم، تکه‌های بازی را به او دادم . او تکه‌های بازی را از من گرفت و در همان لحظه در جعبه را برداشت و همه آن تکه‌ها را درون جعبه ریخت وطوری نگاه کرد که انگار می‌خواست به من بگوید: اگر می‌خواهی ‌این تکه‌ها را درجعبه بریزی، چرا همه تکه‌ها را برداشتی و آنقدر تلاش کردی آنها را در جای مشخص قرار دهی؟

ادامه نوشته

برگزاری دوره های آموزشی مدیریت و سیستم های مدیریت کیفیت ایزو

برگزاری دوره های آموزشی مدیریت و سیستم های مدیریت کیفیت ایزو

الزامات استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9001 : 2015

محل برگزاری دوره های آموزشی مدیریت و سیستم های مدیریت کیفیت

در صورت تمایل و انجام هماهنگی قبلی جهت برنامه ریزی، برگزاری دوره ها در محل سازمان ها در نقاط مختلف کشور نیز امکانپذیر می باشد.

گواهینامه معتبر برای دوره های آموزشی برگزار شده، صادر می گردد.

جهت دریافت شناسنامه ی دوره های آموزشی فوق و سایر اطلاعات مورد نیاز با ما تماس بگیرید

ارتباط با ما

چرا مدیران عامل به ندرت اخراج می‌شوند؟

«لوک تایلر» استاد امور مالی دانشگاه وارتون‌ اين گفته را بارها شنیده است که «هيات‌های مدیره اغلب در برکناری مدیران عامل موفق نیستند».

او می‌گوید: «زمانی که با دوستانم (خارج از محیط مالی) صحبت می‌کنم و مطبوعات عامه پسند را می‌خوانم در کمال تعجب متوجه می‌شوم که مدیران اجرایی نسبتا کم اخراج می‌شوند. طبق اطلاعات موجود از فهرست مدیران عامل در مجله Fortune‌، به طور متوسط تنها 2 درصد از مدیران سالانه از کار بر کنار می‌شوند، اما در حال حاضر هیچ معیاری جهت قضاوت در مورد زیاد و کم بودن‌اين رقم وجود ندارد.
«تایلر»‌اين سوال که چرا مدیران عامل به ندرت اخراج می‌شوند را عنوان کرده است‌، اما هدف او از مطرح کردن چنین سوالی‌، ارائه طرحی جهت تصمیم‌گیری براي اخراج مدیران عامل و اعمال شدت عمل در محیط کار می‌باشد. در طرح پیشنهادی وی اخراج مدیران دارای دو هزینه بود:

ادامه نوشته

چگونه یک تیم مدیریتی قوی تشکیل دهیم ؟

رشد تیم‌های مدیریتی برخاسته از نیاز به توسعه و اجرای برنامه‌های تغییر یا حل مسائل مهم داخلی و خارجی است. وجود دیدگاه‌های حرفه‌اي متعدد، تفکر جمعی، هدف و عملکرد مشترک برای اطمینان از حصول نتایج مطلوب ضروري است.

هیچ سازمان تجاری نیست که بتواند بدون یک تیم مدیریتی قوی که استراتژی‌ها و اقدامات لازم برای برد را به صورت هماهنگ در جهت کمک به تحقق اهداف، ماموریت و دیدگاه شرکت تنظیم نماید، رشد کرده و به حیاتش ادامه دهد. از‌ اين‌رو تشکیل یک تیم مدیریتی قوی بیانگر گزینش هدفمند افرادی با قابلیت‌های فردی تایید شده در جهت ارزش نهادن نه تنها به خود سازمان، بلکه مهم تر از آن به عموم مردمي‌است که سازمان به آنها خدمات‌رسانی مي‌نماید که همان مشتریان هستند

ادامه نوشته

متن استاندارد ISO 9004 2000 مسئولیت مدیریت ، قسمت دوم

5-2-3- الزامات قانوني و مقرراتي

مديريت بايستي اطمينان يابد كه سازمان آگاهي لازم از الزامات قانوني و مقراتي مربوط به محصولات، فرايندها و فعاليتها را دارد و بايستي اين الزامات را به عنوان بخشي از سيستم مديريت كيفيت در نظر بگيرد.

مواردي كه بايستي در نظر گرفت:

-         ارتقاء انطباق اخلاقي، موثر و كارآمد با الزامات كنوني و آتي

-         منافع حاصل از انطباق بيش از حد براي ذينفعان

ادامه نوشته

متن استاندارد ISO 9004 2000 مسئولیت مدیریت ، قسمت اول

5- مسئوليت مديريت

5-1- راهنمايي كلي

5-1-1- مقدمه

رهبري، تعهد و مشاركت فعال مديريت رده بالا براي توسعه و حفظ سيستم مديريت كيفيت كارآمد و موثر به منظور ايجاد منافع براي ذينفعان ضروري مي‌باشد. براي دستيابي به اين منافع، ايجاد، تداوم و افزايش رضايت مشتري الزامي است. مديريت رده بالا بايستي فعاليتهاي زير را در نظر بگيرد:

ادامه نوشته

نقش مدیریت منابع انسانی در سودآوری سازمان

وظیفه اصلی مدیریت منابع انسانی رسیدگی به امور مربوط به کارکنان است و مسئولان و متخصصان امور پرسنلی وقت و نیروی زیادی صرف آن می کنند اما پرداختن به این امور ، تنها وظیفه ی ، مدیریت منابع انسانی نیست و تصمیم گیری ها و عملکرد مسئولان امور پرسنلی اغلب به طور مستقیم در سودبخشی سازمان ، تأثیر می گذارد . نمونه هایی از اقدامات مسئولان امور پرسنلی که می تواند با کاهش هزینه ها یا افزایش تولید و کارایی به سودبخشی بیشتر سازمان کمک کند به این شرح می باشد .

ادامه نوشته

متن کامل استاندارد ISO 9004 2000 قسمت اول


1-      هدف و دامنه کاربرد

به منظور در نظر گرفتن اثربخشی و کارایی سيستم مديريت کيفيت و در نتيجه پتانسيل جهت بهبود عملکرد يک سازمان، اين استاندارد بين المللي رهنمودهايي فراتر از الزامات گفته شده درISO 9001 ارائه مي کند. درمقام مقايسه با ISO 9001 ، اهداف رضايت مشتري و کيفيت محصول به رضايت ذينفعان و عملکرد سازمان گسترش يافته است.

ادامه نوشته

حجم نیروی انسانی مورد نیاز سازمان ها و نسبت بین نیروهای صف وستاد

حجم نیروی انسانی مورد نیاز سازمان ها و نسبت بین نیروهای صف وستاد

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

یکی از مسائل مهم در مدیریت سازمان ها به صورت عام و مدیریت منابع انسانی به صورت خاص ، تناسب بین تعداد نیروهای شاغل در واحدهای ستادی و واحدها صفی می باشد . این مسئله مهم همچنین  با سازماندهی ، طراحی ساختار و برآورد و تأمین نیروی انسانی نیز مرتبط می باشد .

ادامه نوشته

نحوه مسابقه در گل و لای ، رمز موفقیت

نحوه مسابقه در گل و لای ، رمز موفقیت

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

چند نفر را تصور کنید که با یکدیگر در حال مسابقه دویدن می باشند . مسیر مسابقه دارای مراحل مختلف و شرایط گوناگون می باشد . قسمتی از مسیر ، مشابه تمرین های نظامی ، گل ولای می باشد و در قسمتی دیگر ، نفرات شرکت کننده در مسابقه بایستی  از زیر سیم خاردار بگذرند اما ادامه مسیر ، صاف و هموار می باشد .

ادامه نوشته

تغییرات در سازمان را در ابتدا به صورت پایلوت اجرا کنید

تغییرات در سازمان را در ابتدا به صورت پایلوت اجرا کنید

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

هدف این مطلب ، بحث و گفتگو در باره مدیریت تغییر Change Management نمی باشد . بلکه دراین مقاله می خواهم به نکته ای نسبتا کوچک ، اما مهم اشاره کنم . این نکته مهم مربوط به نحوه اجرای برنامه ها و پروژه هایی است که به نوعی در سازمان جدید می باشند و منشا ایجاد تغییر و تحولاتی در سازمان می باشند.

ادامه نوشته

استراتژی های عمومی مایکل پورتر

استراتژی های عمومی مایکل پورتر

مقدمه

فرايند جهاني شدن، به­ وجود آمدن سازمان‌ تجارت جهاني و يکپارچگي بازارهاي جهاني، پيشرفتهاي سريع و بنيادين تكنولوژيك، پيشرفت­هاي جديد در زمينه‌ فناوري اطلاعات، افزايش تغييرات سريع در الگوهاي مصرف و تقاضا، تبيين كنترل هاي آلودگي محيط زيست و حفظ منابع انرژي، کمبود منابع و هزينه‌هاي بالاي آنها، چالشهايي هستند که بنگاه‌ها و صنايع مختلف در عرصة تجارت و فعاليتهاي اقتصادي با آن روبرو هستند و ادامة حيات آنها، منوط به تصميم گيري درست و به­موقع در برابر اين تغييرات است.

ادامه نوشته

اصول اجرایی و کاربردی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

گردآوری و ثبت سوابق فعالیت های نگهداری و تعمیرات تجهیزات

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

کلیه سوابق تعمیرات و همچنین نگهداری دستگاه را بایستی ثبت و نگهداری نمایید . بهترین روش جهت گردآوری اطلاعات و در اختیار داشتن آن جهت ثبت و نگهداری سوابق ، این است که هنگام وقوع خرابی تجهیز ، کاربر آن با تکمیل یک فرم ، درخواست رفع خرابی را صادر نماید .

ادامه نوشته

اصول اجرایی و کاربردی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

قطعات یدکی و مدیریت موجودی آن ها

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

در سومین مطلب از سلسله مطالب طراحی و اجرای سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات به تعیین فهرست قطعات و تعیین میزان موجودی لازم برای آن ها می پردازم .
  1. فهرست کاملی از قطعات یدکی هر دستگاه تهیه نمایید .
  2. مواد و ملزومات مورد نیاز دستگاه مانند نوع روغن یا گریس مورد استفاده جهت روانکاری یا روغن هیدرولیک را نیز مشخص نمایید .
ادامه نوشته

اندازه گیری و سنجش ، گام اول بهبود

اندازه گیری و سنجش ، گام اول بهبود

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

در مطلب " اثربخشی و کارایی برای بهبود و بهره وری " ، ضرورت ها و بایدهایی را برشمردیم تا مدیران شرکت های خصوصی و صنعتی و اداره ها و سازمان های دولتی ، نگاهی و رویکرد ی تازه به مدیریت با دو کلیدواژه اثربخشی و کارایی داشته باشند . در این جا و این مطلب با پرداختن به فعالیت های عملی و اجرایی ، گام نهادن در مسیر بهبود را آغاز می کنیم .

در این مقاله ، سعی خود را بر آن می گذارم که به دور از مفاهیم تئوریک و اصطلاحات نا آشنا ، به ارائه اقدامات عملی بپردازم .

ادامه نوشته

روش ها و تکنیک های کاهش هزینه ، هزینه های نگهداری و تعمیرات

روش ها و تکنیک های کاهش هزینه  ، هزینه های نگهداری و تعمیرات

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

هزینه های پیدا و پنهان خرابی تجهیزات و دستگاه ها و درپی آن توقف خط تولید ، در شرکت های صنعتی و تولیدی ، قابل توجه می باشد . سهم این هزینه ها از هزینه های کل شرکت در سازمان هایی که سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات را پیاده سازی نکرده اند ، البته بسیار بیشتر است . متاسفانه در بیشتر شرکت ها ، اگر هم به هزینه های نگهداری و تعمیر دستگاه ها پرداخته می شود ، عمدتا هزینه های آشکار آن مورد بررسی قرار می گیرد و بر مبنای آن تصمیماتی اتخاذ و اقداماتی اجرا می گردد .

ادامه نوشته

اصول اجرایی و کاربردی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

گردآوری ، بایگانی و کنترل مدارک فنی تجهیزات

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

کاتالوگ ، مدارک فنی ، دستورالعمل های سازنده ، نقشه های مکانیکی ، الکتریکی ، پنوماتیکی ، هیدرولیکی دستگاه را نیز گردآوری و مرتب نموده و کدگذاری نمایید .

درصورتی که یکی از واحدها نیاز به استفاده روزمره از این مدارک و اطلاعات دارد ، نسخه رونوشتی از آن تهیه کنید و در اختیار آن ها قراردهید . نسخه اصلی را در بایگانی و درشرایط مناسب نگه داری نمایید .

ادامه نوشته

اصول اجرایی و کاربردی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

تهیه فهرست ، کدگذاری و ایجاد شناسنامه تجهیزات

حسین عبدی

h.abdi.ceo@gmail.com

از این به پس و در قالب سلسله مطالبی و به صورت گام به گام و با رویکردی ساده و کاربردی ، نکات اصلی را برای پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات ارائه خواهد شد .

ادامه نوشته