نيازهاي مديران امروزی

مقدمه

تفاوتی ندارد یک کسب‌و‌کار تا چه حد موفق یا ظاهرا امن و استوار باشد، زمان آرامش برای رهبران در هر صنعتی به پایان رسیده است. یک آمار گسترده این واقعیت را موکدا تقویت می‌کند

بیش از نیمی‌از شرکت‌هایی که در سال 1955 نقش رهبری را در صنعت داشته‌اند در سال 1990 هنوز رهبر آن صنعت بوده‌اند، ولی بیش از دو- سوم رهبران صنایع در سال 1990 در سال 2004 دیگر وجود نداشتند.

امروزه مديران باید در كسب‌وكار خود کشتی را با وجود امواج 12 متری و اقیانوس‌هایی که دیگر هرگز رنگ آرامش به خود نخواهد دید هدایت کنند و هنوز این توانایی را داشته باشند که خدمه و کارکنانشان را به سلامت از بندری به بندر دیگر رهنمون باشند. آنها باید در محیط دارای فشار مداوم و غیرعادی در سطح بالایی موثر باقی بمانند.

ادامه نوشته

این نکته را هنگام تدوین استراتژی های کسب و کار در زمان رکود اقتصادی به خاطر داشته باشید

چند نفر را تصور کنید که با یکدیگر در حال مسابقه دو می باشند.این مسابقه اندکی خاص است و شرایط این رقابت با مسابقات دیگر دویدن، قدری متفاوت می باشد، زیرا مسیر دارای مراحل مختلف و گوناگون می باشد.

قسمتی از مسیر، مشابه تمرین های نظامی یا مسابقات چندگانه، هموار و تمیز نیست و پر از گل ولای می باشد و در قسمت های دیگر، نفرات شرکت کننده بایستی از زیر سیم خاردار بگذرند، ادامه مسیر اما تا انتها صاف و هموار می باشد.

ادامه نوشته

ضرورت تغییر در فضای ذهنی مدیران ارشد برخی سازمان های ایرانی

مقدمه

پرداختن به سیستم های مدیریتی و اجرایی ساختن متدهای آن در کشور ما سابقه ای طولانی ندارد. شرکت هایی هستند که به لحاظ کمی در حد و اندازه های کارخانه های بزرگ هستند اما به شکل یک کارگاه، اداره و مدیریت می شوند، در همین وضعیت و در آن سوی طیف، هستند سازمان هایی که نزدیک به شرکت های کشورهای توسعه یافته حرکت می کنند و سیستم های مدیریتی را به درستی پیاده سازی نموده و از نتایج موفقیت آمیز این رویکرد، بهره مند شده اند.

ادامه نوشته

بیست و شش نکته بدیهی برای افزایش فروش و سود

مقدمه

در بسیاری از موارد، صاحبان سرمایه یا کسب و کار گمان می‌کنند برای افزایش سهم بازار خود و در نتیجه بالا بردن رقم فروش و سود شرکت، باید هزینه و دردسر زیادی را متحمل شوند.

حال آنکه روش‌های ساده و کم‌هزینه‌ای برای رشد کسب و کار و افزایش فروش و سود وجود دارد. بسیاری از این روش‌ها، آنقدر بدیهی و در دسترس هستند که صاحبان کسب‌وکار از آنها غافل می‌شوند. از این رو شاید فهرست کردن این روش‌ها، در قالب پیشنهادهایی ساده و تیتروار، بتواند به عنوان ابزاری کارآ در جهت تلاش برای بهبود میزان فروش و سود هر کسب و کار در عین صرف کمترین هزینه، به کار رود.

1 - به جای تمرکز بر فروش محصول، بر کمک به مشتری تمرکز کنید

ادامه نوشته