شاخص های کلیدی عملکرد صنعت بیمه -  Key Performance Indicators

مقدمه

صنعت بیمه کشور در سالیان اخیر توسعه یافته و شرکت های بسیاری در این صنعت به فعالیت مشغول شده اند، بنا به اهمیت صنعت بیمه و ارتباط همه گیر آن با تمامی صنایع و کسب و کارها، این مطلب را به صنعت بیمه و شاخص های کلیدی آن اختصاص می دهیم. پیش از ارائه شاخص های کلیدی عملکرد در صنعت بیمه به ارائه اصول و مفاهیم کلی و فراگیر شاخص های کلیدی عملکرد می پردازیم که درک و شناخت این نکات شما را در به کارگیری صحیح شاخص ها یاری می کند.

 

اندازه گیری و مدیریت عملکرد

یکی از بزرگان مدیریت گفته است آنچه را که نمی توانید اندازه بگیرید نمی توانید مدیریت کنید. این گفته ارزشمند، نگفته های بسیاری را در بردارد.

ادامه نوشته

خلاصه اصول مديريت زنجيره تامين

مديريت زنجيره تامين چيست؟

مديريت زنجيره تامين تلفيقي از هنر وعلم است كه روش يافتن مواد خام مورد نياز شركت ها براي توليد يا خدمت رساني را بهبود مي بخشد.

پنج جزء اصلي مديريت زنجيره تامين عبارتند از

 1-    برنامه

برنامه، بخش استراتژيك مديريت زنجيره تامين است.

ادامه نوشته

راهکارهای یادگیری مستمر برای مدیران

موفقیت در کسب‌و‌کار منوط به این است که همیشه از آخرین اخبار و اطلاعات آگاه باشید، وگرنه از دیگران عقب می‌مانید. این مساله به ویژه در مورد فرآیند یادگیری شما اهمیت می‌یابد. اگر می‌خواهید تمام عمرتان به روز باشید و همیشه یاد بگیرید، خودآموزی یک نیاز شخصی است.

اما فشارهای کمبود زمان این مساله را دشوار می‌کند و عده کمی هم بودجه کافی در اختیار دارند که در برنامه‌های آموزشی موسسات شرکت کنند.
پس باید به فکر راه دیگری باشید. وقتی هر چیزی را در اطراف خود مثل محیط کلاس درس ببینید، یادگیری خود به خود اتفاق می‌افتد. ما هر روز با شرایط مختلف در ارتباط هستیم که فرصت‌های غنی برای یادگیری و رشد در اختیارمان قرار می‌دهند – بدون این که نیاز داشته باشیم پول زیادی خرج کنیم.

ادامه نوشته

آیا رییس تان شما را نادیده می‌گیرد؟

چکیده
ارتباطات بد، عادات خوب را از بین می‌برند. باید بررسی شود که چه کاری باید انجام دهید، زمانی که یکی از روسا در کارهای روزانه شما مداخله می‌کند.

آیا رییس، شما را نادیده می‌گیرد و به کارمندان تان می‌گوید که کاری را بدون گفتن یا اطلاع دادن به شما انجام دهند؟ این موضوع می‌تواند سخت و ناامید کننده باشد، مخصوصا اگر به صورت مداوم تکرار شود. خوشبختانه در اینجا راهکارهایی هست که می‌توانید برای پایان دادن به این موضوع انجام دهید.

ادامه نوشته

چگونه شرکت شما می‌تواند هوشمندانه‌تر عمل کند؟

عواملی مثل پیشرفت در حوزه تکنولوژی، انتظارات مشتری و به خصوص جهانی‌سازی، نیاز به بهره‌وری بالا را افزایش داده‌اند.

در یک مفهوم رسمی، بهره‌وری یعنی یک سازمان چگونه می‌تواند ورودی‌های خود مانند نیروی کار، مواد اولیه، ماشین آلات و سرمایه را به بهترین شکل ممکن، به کالا، خدمات یا بازدهی تبدیل کند. البته مفهوم بهره‌وری امروزه دیگر به اندازه گیری نسبت ورودی و خروجی محدود نمی‌شود.

ادامه نوشته

ده گام به سوی ایجاد سازمانی خلاق تر

1- اگر به راستي خواهان يك سازمان خلاق هستيد از خودتان سوال كنيد‏، آيا آماده هستيد كاركنان تان با بيان ايده هاي خود سبب آزار شما شده و يا منشي شما با استدلال براي شما بيان كند كه نظرات او از شما هوشمندانه تر است؟ پس در ابتدا در اين خصوص فكر كنيد.

 

2- به اين موضوع توجه داشته باشيد كه شما داراي يك سازمان تقريبا خلاق هستيد، شما كاركناني داريد كه قابليت هاي نهفته اي داشته و داراي ايده هاي فراوان هستند، آن ها ايده هاي خود را به هنگام صرف ناهار، نوشيدن چاي و يا در هنگام شستشوي دست و صورت به يكديگر منتقل مي كنند و در صورتي كه به طور فعالانه در زمينه ارتقاء خلاقيت در سازمان تلاش نکنيد، تمامي اين ايده ها، هنگامي كه آنان به پشت ميز كارشان برمي گردند‏، فراموش خواهند شد.

ادامه نوشته

تحلیلی بر صنعت خودرو و رکود فعالیت های آن

این روزها تقریبا تمام کسانی که مستقیم یا با واسطه در صنعت خودرو فعالیت می کنند از خود می پرسند، چه اتفاقی افتاده است؟ چرا صنعت خودرو و صنایع قطعه سازی با رکود مواجه شده اند؟ آیا این مشکل، موقتی است و قابل حل می باشد؟ چه کسی می تواند این مسئله را حل کند یا باید حل کند؟ چرا کسی اقدامی نمی کند؟ تا کی این وضعیت ادامه دارد؟

اهمیت این پرسش ها وقتی نمایان می شود که بدانید نزدیک به یک میلیون نفر، مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت ارتباط دارند. تحولات نامطلوب به وجود آمده در صنعت خودرو کشور باعث شده تا طبق آمار رسمی 30 درصد تولید خودرو افت پیدا کند. البته طبق برخی گفته ها، این مقدار در واقع 50 درصد می باشد.

ادامه نوشته

یک کارگر، یک بیل و نوار نقاله

سال ها پیش در یک کارخانه ریخته گری به کار مشغول بودم. یک کارخانه بزرگ ریخته گری با دو خط و سالن تولید که خط شماره دو آن دارای تکنولوژی جدید و تجیهزات کاملا خودکار بود.

شاید برخی از شما با ریخته گری آشنا باشید و بدانید که فرآیند تولید قطعات به شیوه ی ریخته گری جزء فرآیندهای تولید و ساخت مشکل و پیچیده است و پارامترهای تأثیر گذار بسیاری دارد. یعنی برای اینکه محصول سالمی تولید کنید بایستی موارد بسیار زیادی را تنظیم کنید و تحت کنترل داشته باشید که شامل مواداولیه، فرآیند تولید ماسه قالبگیری، تهیه مذاب، فرآیند قالبگیری، فرآیند تولید ماهیچه و مرحله ذوب ریزی و انجماد می باشد. پیچیده بودن فرآیند نیز به این خاطر است که هنگامی که فرآیند در حال اجرا است و شما مشغول تولید هستید در همان لحظه نمی توانید قطعا مشخص کنید که محصولی که در حال تولید آن هستید، منطبق و سالم می باشد یا خیر.

ادامه نوشته

اصول کاربردی مدیریت در سازمان ها،چگونه شرکت خود را اداره نمایید؟ برنامه ریز باشید و برنامه ریزی کنید

در این سلسله مطالب روش هایی را مرور می کنیم تا به عنوان مدیر عامل سازمان، اثربخشی مدیریت خود را بهبود دهیم و کارایی خود و مجموعه تحت مدیریت مان را بهبود بخشیم.

 مقدمه

من معمولا در برنامه ها و پروژه هاي بهبود در سازمان ها به برنامه ريزي پيش از سازماندهي مي پردازم، چون بخشی از عوامل تأثیر گذار در طراحی ساختار سازمانی تعیین خط مشی سازمان در آینده و هدفگذاری بلند مدت سازمان میباشد اما در اين سلسله مطالب برنامه ریزی را پس از سازماندهی قرار داده ام چون فرض را به اين گذاشته ام كه سازمان درحال فعالیت بوده و مديريت ارشد نسبت به ادامه ي فعاليت سازمان خود تصمیم گیری نموده است و در این وضعیت، تقدم و تأخر این موضوع خیلی اهمیت ندارد.

اهمیت برنامه ریزی در مدیریت سازمان ها

هركاري و هر فعاليتي هر چقدر هم كه كوچك باشد نياز به برنامه ريزي دارد. حتي يك خانم خانه دار كه براي خريد، كار بانكي و سرزدن به يك دوست از خانه خارج مي شود با برنامه ريزي بهتر و سريعتر به كارهاي خود مي رسد.

ادامه نوشته

كاهش هزينه هاي سازمان

در شرايط امروز اقتصاد جهاني بي ترديد، لازمه بقاي بنگاه ها و نهادهاي خدماتي مجهز شدن به نظام ها و سازوكارهاي مديريت استراتژيك هزينه و توليد كالا و خدمات با قيمت هاي قابل رقابت و پاسخگويي سريع
به فرصت هاست. موسسات خدماتي براي تداوم حيات اقتصادي خود ناگزير بايد با كاهش هزينه و سبك
كردن بار حبس سرمايه ها و توجه به مشتري مداري، حركت خود را موزون تر كنند.
براي كاهش هزينه، روش هاي گوناگوني پيشنهاد شده است كه قبل از هر چيز شناسايي عوامل قابل كاهش،
ضروري است. يكي از عوامل موثر در افزايش هزينه ها، شكاف بين مشتري و سازمان و فاصله زياد بين
سيستم مالي و فني مي باشد.

ادامه نوشته

مروری بر کسب و کارها و سازمان های خدماتی

مقدمه

اگر در منابع گوناگون جستجو کنید تا در مورد سیستم ها و متدهای مدیریتی پی موضوعاتی بگردید که مرتبط با زمینه های فعالیت سازمان های خدماتی می باشد احتمالا مطالب خیلی زیادی را نمی توانید بیابید. این نکته البته در مقایسه با شرکت های تولیدی و صنعتی موضوعیت دارد. این مسئله به طور خاص در کشور ما بیشتر مصداق دارد یعنی در حوزه ی مباحث تئوریک و هم اجرایی کمتر به مدیریت شرکت های خدماتی پرداخته شده است.

این موضوع دلایل متعددی دارد که در اینجا فرصت پرداختن مفصل به آن نمی باشد با اینحال نکاتی چند را در این باره باهم مرور خواهیم کرد و ابعاد مختلف آن را مطالعه می کنیم. شاید بتوان گفت که یکی از دلایل عمده آن عدم اقبال گسترده از سوی صاحبان این صنعت به رویکردهای سیستماتیک در حوزه ی مدیریت کسب و کار باشد. رویکردی که در سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده به طوری که هم اکنون سازمان ها و شرکت های خدماتی بسیاری هستند به صورت سیستماتیک و مدون کسب و کار خود را مدیریت می نمایند.

ادامه نوشته

تشریح انواع استراتژی ها، استراتژی های متمرکز-قسمت اول، استراتژی نفوذ در بازار

مقدمه

در فرآیند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک، پس از انجام مراحل گوناگون مانند تهیه بیانیه ماموریت، تعیین چشم انداز، تحلیل محیط درونی و ارزیابی محیط بیرونی شما بایستی استراتژی های برآمده از مطالعاتی را که تاکنون انجام داده اید، تدوین نمایید.

مطلبی که پیش روی شماست، استراتژی هایی را که برای هر سازمانی، صرفنظر از زمینه ی فعالیت آن و شرایط بیرونی و اوضاع و احوال بیرونی، ممکن است قابل انتخاب باشد را ارائه می کند و در مورد آن ها توضیحاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا با آگاهی کافی نسبت به تعیین، ارزیابی و انتخاب استراتژی ها اقدام نمایید، استراتژی هایی که سازمان را کمک می کند تا سر پا بماند، رشد کند و توسعه یابد.


ادامه نوشته