آیا شما مدیر عامل مناسبی برای شرکت خود هستید؟

مدیریت شرکت‌های نوپا، به مراتب سخت‌تر از شرکت‌هایی است که به بلوغ رسیده اند.‌ آیا شما قادر به عبور از ‌این گذار خواهید بود؟ در‌اینجا سه روش برای درک ‌این موضوع ارائه می‌شود.

به عنوان یک مدیرعامل، لازم است که همیشه به توانایی‌های خود برای ارتقاي سازمان به سطوح بالاتر بیندیشید. ریچارد دوم، شخصیت کتاب شکسپیر وقتی به رهبری خود می‌اندیشد درخواست می‌کند که یک آینه برای او بیاورند و می‌گوید «یک آینه به من بدهید و من اسرار را از درون آن می‌خوانم.» حق با ریچارد دوم بود؛ داشتن یک دید روشن از خود، مهم است.

ادامه نوشته

با پرسنل چه رفتاری داشته باشید؟

مقدمه

انجمن آلومنی، جلسه‌ای را با حضور حدود 20 کارآفرین که برجسته‌ترین آنها پروفسور ایرو گروسبک، استاد مشاوره و از مدیران مرکز مطالعات کارآفرینی بوده، با موضوع چگونگی برخورد با پرسنل و نحوه استخدام، اخراج و ارتقای آنان برگزار کرده است.

نتیجه این گفت‌وگو که ایده‌ها و سوالات مهمی در آن رد و بدل شده، می‌تواند راهنمایی برای مدیران باشد.


1) از جایگاه ریاستی خود استفاده كنید و صریح باشید

پیام‌ها نباید غیرگفتاری باشند. اگر می‌خواهید به کارمندی تذکر بدهید، مستقیما به او بگویید. برای یکی از کارآفرینان حاضر در جلسه، این یک موضوع دشوار بود. وقتی او چهار سال پیش در اوج بحران اقتصادی شرکتی را راه‌اندازی کرد، مدیرانی را استخدام کرد که از پس هر کاری برمی‌آمدند. با کمک آنها، شرکت توانست از خطر، رهایی بیابد، اما آنها برای رشد دادن شرکت مهارت لازم را نداشتند.

ادامه نوشته

آنچه هر رهبر سازمانی باید در مورد پیروان خود بداند

هیچ رهبر سازمانی بدون پیرو نیست.‌اين مساله کاملا روشن است، ولی صنعت مدرن رهبری امروز، بر‌اين پایه استوار شده است که رهبران سازمان‌ها اهمیتی بسیار بیشتر از پیروان دارند.

در دنیای سازمانی امروز که ساختار سازمان‌ها به سمت ساختارهای افقی پیش مي‌رود، دیگر تشخیص دادن‌اين نکته که رهبر سازمان چه کسی است و پیروانش چه افرادی هستند، سخت و سخت‌ترمي‌شود. روابط مبتنی بر گزارش‌های بین مدیر و کارمند تغییر یافته است و از ابزارهای مدیریت استعداد به صورت گسترده استفاده مي‌شود. با تلاقی تغییرات فرهنگی و تکنولوژیکی، خواسته‌ها و رفتارهای پیروان تغییر کرده است.

ادامه نوشته

اهداف نظام پيشنهادها

1.     استقرار و توسعه محيط خلاق در تمام سطوح سازمان

2.     تقويت فرهنگ و حس تعلق سازماني

3.     گسترش حوزه تفكر،تعميق ونهادينه نمودن بهبود مبتني برتغيير

4.     گسترش سطوح يادگيري سازماني


ادامه نوشته