دوازده نشانه براي تشخيص موفقيت کسب‌وکار

هدایت یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند گیج‌کننده باشد. بسياري از صاحبان کسب‌وکار تنها به قدری موفق هستند که کسب‌وکارشان را به‌کل رها نکنند و ضرر ندهند. مسیر پیش روی کسب‌وکارهای کوچک مبهم و پرخطر است. آیا کسب‌وکارتان را باید به امید‌ آینده باز نگه دارید یا‌اینکه باید همین حالا از آن دست بکشید؟

چه زمان درخواهید یافت که موفق بوده‌اید یا نه؟ در‌این مقاله 12 نشانه را پیش رویتان می‌گذاریم که به شما می‌گوید کسب‌وکارتان تنها نبردی برای ادامه‌ بقا است یا توانسته‌اید فراتر از آن حرکت کنید.

ادامه نوشته

آیا شغل دوم کارمندان تان به ضرر شما است؟

داشتن شغل دوم، سبب می‌شود کارمند احساس خستگی کرده و دچار اضطراب شود. کارمندانی که علاوه بر شغل اصلی خود، شغل دوم نیز دارند، به طور بالقوه می‌توانند به بهره‌وری و روحیه تیمی آسیب برسانند. اما داشتن شغل دوم، مزیت‌هایی نیز دارد: مهارت‌های مفید و تجربه بیشتر. در این مقاله، مت چیتاک به بررسی این موضوع می‌پردازد که مدیران چگونه می‌توانند به مقابله با این عمل در میان کارمندان خود بپردازند.

ادامه نوشته

نیروها و منابع انسانی تازه استخدام شده سازمان خود را چگونه آموزش می دهید؟

مقدمه

معمولا در سازمان هایی که فرآیند آموزش یکی از زیرسیستم های مدیریت منابع انسانی بوده، برای نیروهای تازه استخدام شده، آموزش بدواستخدام و آموزش حین کار، برنامه ریزی و اجرا می گردد. من اما با شیوه ای دیگر، مراحل اولیه آموزش فرد تازه استخدام شده را طرح ریزی و پیاده سازی می کنم.

این روش، منحصر به فرد و ابتکاری نبوده اما در کمتر سازمانی دیده ام که به این صورت پیاده شود. شاید شما هم پس از مطالعه مطلب و درک این شیوه بگویید که نامتعارف است اما درصورتی که به درستی و به شکلی صحیح اجرا شود برای تمامی سازمان ها مفید و اثربخش می باشد.

ادامه نوشته

خطاهاي عمده در ارائه خدمت به مشتري

گاهی به نظر می‌رسد گستاخی در ارائه خدمت به مشتریان جزو استثنائات است. اما در جهان واقعي گستاخی به مشتریان وجود دارد و هر روز اتفاق می‌افتد.

تعريف شما از گستاخي به مشتری هنگام ارائه خدمت چيست؟ وقتی به عنوان مشتری با شرکت دیگری سروکار دارید کدام رفتار غیرحرفه‌ای پرسنل آن شرکت بیشتر موجب عصبانیت شما می‌شود؟
گاهی اوقات رفتاری که از آن به گستاخی تعبیر می‌شود تعمدی نیست و اغلب در نتیجه بی میلی یا بی توجهی یک کارمند بروز می‌کند. به گفته نانسی فریدمن مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تلفن داکتر که در سنت لوئیس به امر آموزش خدمات مشتری اشتغال دارد؛ ارائه خدمت بد به مشتریان به معنی کم شدن فروش و از دست دادن بازار است.

ادامه نوشته

چرخش شغلی در سازمان ها و ارتباط آن با بهبود انگیزه منابع انسانی و دیگر مزایای آن

مقدمه

در اختیار داشتن نیروهای با سابقه و تجربه بالا برای هر سازمانی مغتنم و بسیار ارزشمند می باشد اما مانند هر پدیده دیگری این مسئله نیز به صورت کامل و در تمام ابعاد مثبت نبوده و بعضا دارای مسائل نیز ممکن می باشد.

یکی از مسائلی که ممکن است ظهور پیدا کرده و تأثیری نامطلوب بر سازمان و منابع انسانی آن بگذارد و تبدیل به مشکلی شود که حتما باید برای آن راه چاره ای پیدا کرد، یکنواخت شدن شرایط کاری و شغلی برای پرسنلی است که مدت زیادی در سازمان مشغول به کار بوده اند. این وضعیت نیروی انسانی را در شرایط تکراری و روزمرگی قرار داده و باعث کاهش و یا از بین رفتن انگیزه های کاری و شغلی آن ها می گردد.

ادامه نوشته